Journal of Fashion Business

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Development of Deconstructive Upcycling Fashion Design Using the Design Method of Christopher Nemeth
크리스토퍼 네메스의 디자인 방법을 활용한 해체적 업사이클링 패션디자인 개발

문효준 Hyojoon Moon , 백정현 Jeonghyun Baek , 배수정 Soojeong Bae

28(3) 1-15, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.3.1

Impact of YouTube Content Characteristics on Fashion Information Acceptance: Comparison by Information Provider
유튜브 콘텐츠 특성이 패션 정보 수용에 미치는 영향: 정보 제공 주체별 비교

이유빈 Yubin Lee , 김수민 Sumin Kim , 이규혜 Kyu-hye Lee

28(3) 16-33, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.3.16

Development of Upcycling Fashion Design Using Automotive Waste
자동차 폐기물을 활용한 업사이클링 패션 디자인 개발

고리 Gao Li , 김차현 Kim Chahyun

28(3) 34-47, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.3.34

A Study on the Development of Textile Design Using Traditional Chinese Bat Patterns as a Motif -Focusing on Scarf Design-
중국 전통 박쥐 문양을 모티프(motif)로 한 텍스타일 디자인 개발에 관한 연구 -스카프 디자인을 중심으로-

이소방 Xiaofang Li , 이영재 Youngjae Lee

28(3) 48-68, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.3.48

A Study on Cultural Appropriation of Fashion Design in the Era of Globalization - Focusing on Traditional Culture -
세계화 시대의 패션디자인 문화적 전유에 관한 연구 - 전통문화를 중심으로 -

진우하 Yu He Chen , 김차현 Chahyun Kim

28(3) 69-89, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.3.69

Why Do Young Consumers Engage in Social Shopping? The Impact of Imitating Desire regarding Human Brand on Social Shopping B ehav ior
왜 우리는 소셜 쇼핑에 참여하는가? 휴먼브랜드에 대한 모방 욕구가 소셜 쇼핑 행동에 미치는 영향

최우진 Woojin Choi , 김하연 Ha Youn Kim

28(3) 90-103, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.3.90

A study on the futuristic concept fashion style of K-pop music videos -Focusing on the 4th generation girl groups-
케이팝 뮤직비디오의 미래주의 컨셉 패션 스타일 연구 -4세대 걸그룹을 중심으로-

사효영 Xie Xiaoying , 이영재 Youngjae Lee

28(3) 104-121, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.3.104

A Study of 3D Digital Fashion Design Using Kazmir Malevich’s Formative Elements as AI Prompt
카지미르 말레비치의 조형적 요소를 AI 프롬프트로 활용한 3D 디지털 패션디자인 연구

이주영 Jooyoung Lee

28(3) 122-139, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.3.122