Journal of Fashion Business

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Current Issue
Impact of Generative AI-Based Virtual Fitting Service Characteristics on Consumer Behavior Intention: Mediating Effect Analysis of Self-Congruence
생성형 AI 기반 가상 피팅 서비스 특성이 소비자 행동 의도에 미치는 영향 -자아일치성의 매개효과 분석-

박은영 Eunyoung Park , 고은주 Eunju Ko

29(2) 1-18, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.1

A Study on Nail Art Combining Fashion Textile Design and Digital Nail Devices
패션 텍스타일 디자인과 디지털 네일 디바이스를 융합한 네일아트 연구

김미선 Misun Kim , 신세영 Saeyoung Shin

29(2) 19-31, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.19

A Study on the Motivation of Citizen Participation and the Effect of Collaboration for Revitalization of Participatory Public Art: Focusing on Case Study of ‘Three Forget - Me - Not Blossoms’ Project
참여적 공공 미술의 활성화를 위한 시민 참여 동기와 협업의 효과 분석 -‘세 송이 물망초 프로젝트’ 사례연구를 중심으로

이광호 Kwangho Lee

29(2) 32-49, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.32

A Case Analysis of Human-AI Collaboration in the Fashion Industry and Future Utilization Plan
패션 산업에서의 인간-AI 협업 사례 분석 및 향후 활용 방안

이해규 Hae Gyu Lee , 이민선 Minsun Lee

29(2) 50-65, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.50

A Study on Design Trends through Analysis of Modern Women's Hanbok Design Elements: Focused on the Period from 2015 to 2024
현대 여성 한복 디자인 요소 분석을 통한 디자인 트렌드 연구 -2015-2024년 중심으로-

형여여 Xing Lili , 이영재 Youngjae Lee

29(2) 66-85, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.66

Effects of Information Quality and Credibility of De-Influencer on Usefulness and Attitudes Toward De-Influencer
디인플루언서의 정보품질 및 공신력에 대한 소비자의 인식이 유용성과 태도에 미치는 영향

임미지 Miji Lim , 최정민 Jungmin Choi , 이현화 Hyun-hwa Lee

29(2) 86-100, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.86

A Study on Satisfaction and Fit of Laboratory Coats
실험복의 만족도와 맞음새 연구

차수정 Sujoung Cha

29(2) 101-121, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.101

Expression Format and Aesthetic Characteristics in Paolo Roversi’s Fashion Photography by Image Type
파올로 로베르시(Paolo Roversi) 패션 사진의 이미지 유형에 따른 표현형식과 미적 특성

이정은 Jung Eun Lee , 김지영 Ji Young Kim

29(2) 122-142, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.122

Analysis of expressive forms and characteristics of eco-printing in fashion design
패션디자인에 나타난 에코 프린팅(Eco-printing) 표현 형식과 특성 분석

진문루 Chen Wenlei , 이영재 Lee Youngjae

29(2) 143-163, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.143

Effects of Storytelling Attributes in Beauty Content Short-Form on Perceived Efficacy Value and Consumption Behavior: Focusing on TikTok
뷰티콘텐츠 숏폼의 스토리텔링 속성이 지각된 효능 가치 및 소비행동에 미치는 영향: 틱톡(TikTok)을 중심으로

왕하 He Wang , 김혜균 Hye Kyun Kim

29(2) 164-179, 2025

DOI:10.12940/jfb.2025.29.2.164