Journal of Fashion Business

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Identification with avatar and self-reference effects: Impact on perceived attributes and purchase intentions
아바타와의 동일시가 가상 패션 아이템 속성 지각 및 구매의도에 미치는 영향

최우진 Woojin Choi , 이유리 Yuri Lee

28(2) 1-14, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.1

A Study on Foreigners’ Experience of Wearing K Fashion -Focusing on Nepalese, Vietnamese, and Mongolian Foreigners in 20s and 30s-
K 패션 착용경험에 관한 연구 -20~30대 네팔, 베트남, 몽골 외국인을 중심으로-

머허러전시르저나 Shreejana Maharjan , 차수정 Sujoung Cha

28(2) 15-32, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.15

A study on the impact of Hallyu on the Korean national image and the image of cosmetics: Focusing on psychological distance theory
한류가 한국 국가 이미지 및 화장품제품 이미지에 미친 영향연구: 심리적 거리이론 중심으로

이정만 Jeongman Lee

28(2) 33-49, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.33

A study on modern wedding dresses reflecting traditional Chinese folk styles -Focusing on Guopei's wedding dresses collection-
중국 전통의 민속풍이 반영된 현대 웨딩드레스에 관한 연구 -Guopei의 웨딩 콜렉션을 중심으로-

사효영 Xie Xiaoying , 이영재 Youngjae Lee

28(2) 50-63, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.50

A Case Study of Modern Fashion Design in East Asian Costume Culture -Using the Greimas Symbolic Square
동아시아 복식문화가 나타난 현대 패션 디자인 사례 연구 -그레마스 기호사각형을 활용하여

정인형 Inhyung Jung , 김진영 Jinyung Kim

28(2) 64-75, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.64

Comparative Analysis of Color Attributes in Infant and Children’s Clothing Brand Logos by Brand Type and Pursued Image
유아동복 브랜드의 종류와 추구이미지에 따른 브랜드 로고의 색채 분석

이정은 Jungeun Lee , 문성우 Sungwoo Moon , 채영주 Youngjoo Chae

28(2) 76-91, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.76

Helenkaminski’s Positive Luxury Brand Product Planning for Sustainable Fashion
Helenkaminski의 지속가능 패션을 위한 포지티브 럭셔리 브랜드의 상품기획

이수진 Soojin Lee , 이금희 Keumhee Lee

28(2) 92-108, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.92

Design and Efficacy of Calf EMS Protective Gear for Pain Relief in PARA Taekwondo Athletes
PARA 태권도 선수의 통증 완화를 위한 종아리 EMS 보호대 설계 및 효과

한국현 Kookhyun Han , 박진희 Jinhee Park , 김주용 Jooyong Kim

28(2) 109-124, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.109

Development and Application of Upcycling Fashion Education Program in Conjunction with the Community
지역사회와 연계한 업사이클링 패션교육프로그램의 개발 및 적용

정경희 Kyunghee Jung , 배수정 Soojeong Bae

28(2) 125-138, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.125

A Decade of Shifting Consumer Laundry Needs Through Text Mining Analysis
텍스트마이닝을 통한 10년간 소비자 세탁행동 요구의 변화

김하빈 Habin Kim

28(2) 139-151, 2024

DOI:10.12940/jfb.2024.28.2.139